Projekt: Przetrwanie

Projekt: przetrwanie

„Projekt: przetrwanie” to gra mająca na celu przybliżyć licealistom przyszłość rynku pracy, jak również ukazać im ich potencjalne atuty. Jest to  najbardziej rozbudowany polski game-book edukacyjny. Projekt powstał z inicjatywy fundacji Optimum Pareto w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości Fundacji Wiosna . Na grę składa się ponad 300 rozgałęzionych paragrafów oraz specjalne dodatki w postaci grafów argumentacyjnych i treści edukacyjnych – badań na temat przyszłości rynku pracy.

Jako Script-Doctor projektu zajmowałem się korektami nielinearnego scenariusza gry pod kątem dramaturgii i rozwoju historii, jak też aspektami edukacyjnymi wewnątrz samej gry i jej mechaniką motywacyjną.

Zadanie główne:

Stworzenie rozwiązań, które będą posiadać walor edukacyjny, a równocześnie nie będą wybijać młodych graczy z immersji rozgrywki. Aby to osiągnąć zdecydowaliśmy się w ramach projektu postawić na angażującą fabułę zbudowaną w oparciu o popularne gry survivalowe. Gracz dokonuje fabularnych wyborów, które następnie w toku rozgrywki mają konkretne przełożenie na życiowe sytuacje w pracy.

Zadanie poboczne:

– Wyznaczenie punktów węzłowych ścieżek w historii podczas dokonywania wyborów, istotnych dla finalnego feedbacku w grze, tak aby zagwarantować, że opowiedziana historia ma logiczny i konieczny związek z wcześniej podjętymi decyzjami.

– Sprawdzenie funkcjonalności i logiki wszystkich możliwych ścieżek decyzyjnych dla poszczególnych rozdziałów gry.

– Współtworzenie scenariuszy do przerywników filmowych, mających na celu urozmaicić rozgrywkę.

– Projektowanie rozwiązań pozwalających połączyć walory fabularne z rozbudowanymi celami edukacyjnymi zamierzonymi w projekcie.