.Opracowanie scenariusza do game-booka jedno-osobowej gry planszowej „Blight” ufundowanej na platformie Kickstarter przez Board & Dice.
W grze gracz wciela się w bohatera tajnej agencji Blight. Jego zadaniem jest odbić z rąk terrorystów profesora, który pracował nad nowym rodzajem ładunków wybuchowych. Inspiracją do powstania gry były tytuły takie jak serialowa „Nikita”, „Tożsamość Bourne”, „Mission Impossible” oraz filmy z Jamesem Bondem. Moim zadaniem było dopracować i zmodyfikować pierwotnie napisany scenariusz projektu, który nie dość mocno oddawał klimat życia agenta, którego życie w każdej chwili mogło zawisnąć na włosku…
Zadanie główne:
Głównym wyzwaniem projektu było znalezienie odpowiednich eventów fabularnych, które w spójny sposób i zgodnie z konwencją prowadziłyby najpierw do drugiego punktu zwrotnego, aby potem rozgałęzić się na szereg możliwych zakończeń uzależnionych od wcześniej podjętych decyzji gracza. Aby sprostować wyzwaniu stworzyłem mapę decyzyjną wraz z określeniem kluczowych fabularnych punktów, a następnie w oparciu o każdą ze ścieżek przygotowałem unikalne rozwiązanie fabularne zgodne z opracowaną wcześniej mechaniką całej rozgrywki i logiką konwencji.
Zadanie poboczne:
Opracowanie narracji do Blight, który budowałby klimat ciągłego zagrożenia, a równocześnie pasowałby by do dynamicznego modelu rozgrywki. Aby zrealizować ten cel postawiłem na opisy bazujące na scenariuszach filmów i książek akcji. W tworzeniu intrygi szpiegowskiej oparłem się na gatunkowych wzorcach. Każde z zakończeń powoduje, że gracz poznaje tylko część fabuły spójną z obraną przez niego ścieżką. Takie podejście powoduje, że gra jest bardziej regrywalna.