The Awakening – Escape Tales

Zadanie główne:

Na zlecenie firmy Lock me, przygotowałem 170 paragrafów do dziennika nowej, rozbudowanej gry karcianej. Gra bazuje na mechanice escape roomu, wzbogaca liniowy przebieg rozgrywki o konieczność podejmowanie wyborów i niebanalną  fabułę. W „The Awakening” gracz wciela się w postać Sama, którego córka zapadała nagle na niewytłumaczalną śpiączkę, z której nikt nie potrafi jej wybudzić. Zdesperowany ojciec postanawia znaleźć inny sposób, aby odzyskać córkę. Natrafia na ślad pewnej Księgi i opisanego w niej rytuału „przebudzenia”…

Moja misja polegała na korekcie już napisanych treści dziennika i dostosowanie ich pod planowaną historię oraz model rozgrywki. Ważną kwestią było utworzenie klarownych, a przy tym interesujących dla graczy opisów lokacji i przedmiotów, które miały budować klimat gry oraz sprawienie, aby gracz angażował się w wybory, które musi podjąć podczas rozgrywki w The Awakening.

The Awakening card game

Zadania poboczne:

 – Wgłębienie się w mechanikę rozgrywki, aby to do niej dostosować sposób opowiadania historii zawartej w grze.

– Stworzenie treści tak, aby były funkcjonalne w mechanice escape roomu – nie sugerowały zanadto rozwiązań poszczególnych zagadek, a zarazem nie komplikowały rozgrywki mnożąc zbyt dużą ilość fałszywych tropów. 

– Napisanie alternatywnych wersji zakończeń gry,  satysfakcjonujących dla graczy bez względu na podjęte przez nich wybory tak, aby wiedzieli oni z jakich ścieżek decyzyjnych wynika dane zakończenie gry.