Blight

Blight game

Praca nad scenariuszem do game-booka jedno-osobowej gry planszowej „Blight” ufundowanej na platformie Kickstarter przez Board & Dice . Gracz wciela się w bohatera tajnej agencji Blight. Jego zadaniem jest odbić z rąk terrorystów porwanego profesora, który pracował nad nowym rodzajem ładunków wybuchowych.  

Inspiracją do powstania gry były tytuły takie jak serialowa „Nikita”, „Tożsamość Bourne’a”, „Mission Impossible”  oraz filmy z Jamesem Bondem. Moim zadaniem było dopracować i zmodyfikować pierwotny scenariusz projektu – oddać klimat szpiegowski tak, aby gracz poczuł się jak prawdziwy agent, którego życie w każdej chwili może znaleźć się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

Blight - gra planszowa

Zadanie główne: 

Zaprojektowanie rozgałęzień i ścieżek decyzyjnych w oparciu o które rozwija się opowiadana w trakcie gry historia.  Głównym wyzwaniem projektu było znalezienie odpowiednich eventów fabularnych, które w spójny sposób i zgodnie z konwencją prowadziłyby najpierw do punktu wspólnego, aby potem rozgałęzić się na szereg możliwych zakończeń uzależnionych od wcześniej podjętych decyzji gracza.

Aby sprostować wyzwaniu stworzyłem mapę decyzyjną wraz z określeniem kluczowych fabularnych punktów, a następnie w oparciu o każdą ze ścieżek przygotowałem unikalne rozwiązanie fabularne zgodne z opracowaną wcześniej mechaniką całej rozgrywki i logiką konwencji.

 

Zadanie poboczne:

Opracowanie  stylu narracji Blight, który budowałby klimat zagrożenia, a równocześnie pasowałby by do dynamicznego modelu rozgrywki oferowanego przez grę.

Postawiłem na opisy bazujące na scenariuszach najlepszych filmów i książek akcji, aby gracz mógł poczuć ekscytację i ryzyko towarzyszące każdemu kolejnemu krokowi.

W wymyślaniu intrygi oparłem się na najlepszych gatunkowych wzorcach. Każde z zakończeń powoduje, że gracz poznaje część fabuły spójną z obraną przez niego ścieżką i podjętymi wcześniej decyzjami.