Zadanie główne:
Na zlecenie firmy Lockme przygotowałem 170 paragrafów do dziennika rozbudowanej gry planszowej. Gra bazuje na mechanice escape roomu. Wzbogaca liniowy przebieg rozgrywki o konieczność podejmowanie wyborów i niebanalną fabułę. W „The Awakening” gracz wciela się w postać Sama, którego córka zapadała nagle na niewytłumaczalną śpiączkę, z której nikt nie potrafi jej wybudzić. Zdesperowany ojciec postanawia znaleźć inny sposób, aby odzyskać córkę. Natrafia na ślad starożytnej Księgi i opisanego w niej Rytuału Przebudzenia.
Moje zadanie polegało na korekcie już wcześniej napisanych treści dziennika i dostosowanie ich pod planowaną historię oraz model rozgrywki. Miałem stworzyć unikalne i klimatyczne opisy lokacji i przedmiotów, aby zbudować klimat grozy i zaangażować gracza emocjonalnie w rozgrywkę.
Zadania poboczne:
- Dopasowanie narracji w grze do zagadek. Uspójnienie gry na linii: gameplay i fabuła.
- Stworzenie treści tak, aby były funkcjonalne w mechanice escape roomu. Nie sugerowały rozwiązań poszczególnych zagadek, a zarazem nie komplikowały rozgrywki fałszywymi tropami.
- Napisanie alternatywnych zakończeń gry. Miały być one satysfakcjonujące dla graczy bez względu na podjęte przez nich wybory. Skonstruowanie zakończeń w grze tak, aby gracze rozumieli, że są one konsekwencją ich pojedynczych decyzji.