W piekle dobrych pomysłów
Jeśli istnieje piekło dla scenarzystów gier jest ono pełne pomysłów, które nigdy nie doczekały się realizacji. Bycie nowatorskim to dar, ale czasem też przekleństwo.
warsztat scenarzysty gier vol 1
Podczas prac nad jedną z gier planszowych w trakcie tworzenia scenariusza odebrałem od zleceniodawcy telefon, który...
warsztat scenarzysty gier vol 2
W pracy scenarzysty liczy się nie tylko tworzenie dobrych historii, ale też analizowanie tych już istniejących. W wypadku gier komputerowych...
struktura gier?
Co jakiś czas w branży spotyka się głosy, że tworzenie gier nie wymaga struktury trzy aktowej. Czy tak jest w istocie? Postanowiłem zrobić przegląd najczęściej spotykanych argumentów na ten temat.
visual novel okiem scenarzysty - vol 1
Visual novele to świetny poligon doświadczalny dla każdego scenarzysty gier. Może on sprawdzić tutaj swoje umiejętności pisarskie, nauczyć się montować sceny i współpracować z resztą zespołu.
Podróż Bohaterki
Słynna podróż bohatera Campbella, zaadoptowana przez Voglera na grunt scenopisarski to baza do budowy wielu gier i filmów. Czy jednak klasyczny schemat nadaje się także do konstruowania przygód kobiet?
visual novel okiem scenarzysty - vol 2
Mówi się, że gracze nie lubią czytać długich tekstów. To połowa prawdy. Nie chodzi o samą długość, ale o informacje, jakie przekazuje tekst.